A jóga mértéktartó, az egyéni képességekhez igazított gyakorlása segít:

  • a betegségek megelőzésében,
  • az egészség visszaszerzésében,
  • a gyógyulásban,mozgásszervi betegségek,
  • izületi gyulladások, reumatikus fájdalmak,
  • hát-, derék és fejfájás,
  • krónikus gyulladások,
  • keringési panaszok, szív és érrendszeri betegségek,
  • asztmás, allergiás panaszok,
  • fáradékonyság, alvászavarok esetén,
  • feszültség, stressz oldására,
  • pánikbetegség,
  • depresszió.

Ha szükséges, egyéni terápiás foglalkozásokra is van lehetőség, előzetes bejelentkezés alapján.

”A légzés az egyetlen olyan fizikális funkció, amely mind akarattalan (magától végbemegy), mind akaratlagos (a légzésünket tudatosan is irányíthatjuk). Ennek az egyszerű meglátásnak a megdöbbentően nagy jelentősége nyilvánvaló volt az Indiai ”belső utazóknak„. Hiszen ez az oka annak, hogy a légzés a kulcs az autonóm idegrendszerünk irányításához: testünk működésének azon részeihez, amelyről nekünk, nyugatiaknak azt tanították, hogy kívül esik a tudatunkon, és teljes mértékben akaratunktól függetlenül működik. A jógik azzal, hogy megtanulták szabályozni a légzési funkcióikat, olyan mértékben nyertek tudatos kontrollt az agyi funkcióik felett, amiről nyugaton alig néhányan képzelték csak, hogy lehetséges – egészen addig, amíg Swami Rama be nem sétált abba a laboratóriumba.„ 

Swami Rama Science of breath (A légzés tudománya)

A légzés olyan alapvető és természetesen végzett életműködésünk, hogy nem is gondolnánk, milyen óriási hatása van a biológiai, lelki és szellemi működéseinkre. Légzésünk a test oxigénszükséglete mellett biztosítja annak prána (életerő) szükségletét, valamint ennek kiegyenlítő áramlását és egyenletes eloszlását a test minden részében. A megfelelő légzés feloldja a bennünk lévő blokkokat, akadályokat és görcsöket.

A természetes és helyes légzéshez rendelkeznünk kell olyan légző izmokkal és tiszta légutakkal, melyek ezt segítik, és nem akadályozzák. A megfelelő jóga gyakorlatok azt a célt szolgálják, hogy mindezt megvalósíthassuk.

A jóga 4. lépcsőfoka – a pranayama – a légzés szabályozásán keresztül megvalósított energiaszabályozás. Nagyon óvatos, fokozatos és rendszeres gyakorlást kíván, lehetőleg egy tapasztalt jóga tanár irányításával.